Alla inlägg under augusti 2012

Av Johanna - 28 augusti 2012 23:16

Och jag har en massa som jag skulle vilja få ur mig, skriva av mig och lätta hjärtat... Men bloggen fyller ju en viss funktion på så sätt att andra skall tycka att det roligt/givande att läsa det man skriver och det blir det inte om jag bara radar upp allt jag vill få hur mig...

Det första jag tänkte skriva om är min älskade häst Barrsnärtan även kallad Snärtan. Ända sedan april nu i år har jag funderat på varför hon inte lägger på sig något hull, utan hull är det svårt att bygga muskler för det finns inget fett att omvandla. Efter en träning för den portugisiske tränaren Ricardo Reis kollapsade pållen min i hagen men inga undersökningar påvisade något konstigt och det hela avskrevs som en rubbning i vätskebalansen.

Hon har hållits igång mer eller mindre sedan hon anlände hit den 4 juni 2011, nu de sista veckorna har världens bästa Anne-Li jobbat henne både i dressyr och körning i ett lugnt tempo för att öka hennes kondition och samarbets vilja men hästens kondition ökar inte i den takt den borde, hon blir flåsig väldigt lätt även i hagen ibland.

Hon har redan börjat sätta vinterpäls men det borde inte påverka henne så mkt så att hon bara blir flåsig av att gå i hagen.

Hon är genomgången av massör, blodprov är tagna, tänder undersökta, ingen mask så vad missar jag - är rädd för hjärtfel, hormon rubbning mm mm, är det någon som har en redig och kvalificerad gissning på vad det kan beropå att?

Måste även passa på än en gång att tacka fröken Stonert för allt du gör för mig och Snärtan! ?

/J

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards