Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Johanna - 25 augusti 2011 09:20

Igår lade jag ut en förfrågan på Fb och gruppen hästfolk i dalarna angående en ide jag fick häromdagen. Den går ut på att starta en permanent loppis/affär med begagnade häst/hund saker. Det finns oxå en tanke att jag sedan även skall sälja hund och kattfoder samt andra bra att ha prylar. Går allt bra kan man tänka sig en liten fika del oxå!


Själva affärsiden går ut på att man lämnar in sina begagnade saker till mig med ett satt pris och även fårman tala om, om det finns en viss prutmån på objektet. Jag säljer sedan objektet och får en viss % av pengarna från försäljningen. jag håller just nu på att göra efterforskningar om vilken % sats som är skälig. Sedan varje månad sker en utbetalningen till de som har fått sina saker sålda.


Till en början planerar jag att ha öppet två kväller i veckan, Vilka tider skulle passa bäst? Tänkt mellan 18:00-20:30, något i närheten i alla fall så de flesta hinner sluta jobbet och ta sig hit ut till Holvret. För jag tänker ha affären här på gården i huset närmast vägen. Det har en egen ingång och vid denna tid är det oftast ingen på ridbanan och då kan man använda den som parkering.


Just nu behöver jag nog en månad på mig att få allting klart. det behöver städas ur lite i lokalen samt måla om och inreda efter behov.


Är ganska uppspelt över att det hela fick sådan positiv respons så jag hoppas att det kommer att fungera...


Har ni ide:er eller någon annan fundering tveka inte att höra av er endera här på bloggen eller på min mail: holvretsgard@bredband.net


/J

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards