Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Halt!

Av Johanna - 25 maj 2012 00:25

Söndagen den 13 maj var Snärtan alldeles svullen i ett framben men det verkade inte så farligt. Det blev sedan värre och värre under måndagen och tisdagen medan jag var i Ungern och Anne-Li tog hand om gården. Hästen fick stå de dagarna sedan dess har jag skrittat och nu även börjat att trava och galoppera lite. Tycker att hon inte är riktigt fräsch än i galoppen men det kan ju även vara så att hon är stel. Energin är det då inget fel på på grund av att hon står fortfarande på full kraftgiva (tappar hull annars) :)


Missade två Ricardo träningar på grund av denna hälta så det var lite tråkigt men det är huvudsaken att hon blir bättre och bättre och det är ju som sagt på väg åt rätt håll just nu.


Har börjat fundera lite på olika trick som jag skulle vilja lära mig tillsammans med Snärtan, det är bara så svårt att jobba med det ensam tycker jag när man inte har någon större erfarenhet av just den sortens träning...


Får fundera lite sjupare på det. Nu har vi i allafall haft sommarvärme i två dagar och jag njuter i fulla drag och det gör hästarna också än om det blev varmt mycket hastigt för dem. De har fått bete lite gräs om dagarna och det är verkligen det bästa som finns. Idag när jag skulle rida hem dem från betet (från Anne-Li´s baksida) så tänkte jag på alla som är rädd för sina hästar och vad tråkigt det måsta vara, jag red snärtan barbacka med bettlöst repträns och hade Fredda på släp i Grimma, Vi skrittade och travade och det gick ju super. Mötte ett annat ekipage som sa att det verkar lite farligt! varför frågade jag? du har ju varken träns eller sadel sa de, nä svarade jag men jag har kontroll... undrar om jag har gjort mig osams med någon mer nu pågrund av min ärlighet...


Nä dags att försöka sova lite...


/J

 
 
Ingen bild

DHA

26 maj 2012 10:41

Ja visst är man rädd varje sekund när man rider utan sadel och träns ;-) Härligt Johanna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 1 mars 2019 05:22

Rovdjur Vassa klor Snabba steg När jag står mitt emot den blir jag bara feg Lysande ögon Hjärtskärande skrik När jag är borta så festar den på mitt lik Hoppar högt Och river till Att jag ska fortsätta slåss är det den vill ...

Av Johanna - 27 december 2017 00:52


Jag har nog hittat en av de bättre läkarna som går att få tag på (är dock privat), dosen av Concerta skulle höjas om sju dagar om allt känns bra vid utvärdering så idag ringde dr för det har gått sju dagar idag, det är service!Måste säga att jag tror...

Av Johanna - 26 december 2017 09:42

Som de flesta vet så är jag inget fan av vintern alls men det går inte att fascineras av de magiska snö landskapen man kan mötas av. Idag på morgonpromenaden med hundarna är allt tyst, vitt och det snöar ymnigt, plötsligt reser skogens konung sig ...

Av Johanna - 26 december 2017 02:04

Har ett litet juluppehåll nu i träningen. Fet har gått superbra att träna från aug till mitten av nov då hände nåt, jag vart jättetrött, yr och orkeslös. Kan säker bero på många saker men jag blir så frustrerad när jag inte orkar det jag vill. Sedan ...

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards