Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Johanna - 30 oktober 2009 21:55

Om 5 dagar skall jag och min make åka till London tillsammans med min pappas sambo och min halvbror. Det är som sagt så att min far har haft stora probklem med alkoholen men varit nykter sedan april då en olycka skedde. Sedan dess har det hänt mycket nu är det så att jag börjar oroa mig för att åka iväg.


Han ville inte följa med och egentligen var det inte meningen att jag och maken skulle med heller men vi blev bjudna och det kan man inte tacka nej till sedan skall det bli underbart kul att göra något tilllsammans med brosan och hans mamma.


Men nu till mitt egentliga problem, jag tycker att det känns skit jobbigt att lämna pappa hemma ensam utan att någon av oss kan se vad han gör under helgen. Ja det kanske är löjligt men min största rädsla är att han skall pröva att dricka när ingen kan säga till honom. Jag hoppas verkligen at han har insett vilket gott liv han har just nu utan spriten och att han inser vad han riskerar om han tar sig ett återfall, jag skall villigt erkänna att jag inte vet vad jag skulle ta mig till om jag fick veta att det...


Hmm detta tål att tänkas på, om man skall ta upp och prata med honom men just nu känns relationen så bra men skör så att man vågar inte kliva över åt något håll.


Vad ska man göra, förslag någon?

/J


Ps smygtagen bild på pappsen för han vill inte alls vara med...DS

  

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards