Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Omkull sparkad igen...

Av Johanna - 22 maj 2010 11:54

Vet inte om jag borde blogga om detta men om man enbart håller sig till fakta, inte blir upprörd över de normala och inte anklagar någon annan så kan det väl inte skada.


Det är så att en gammal kund ringde igår och sa att de inte visste om de ville lämna sin hund till oss nå mer pga att att en bakant till dem hade slutat med det efter att hon kommit hit och då hade vi stått och slagit hundarna inne i burarna. När hon frågat varför vi gjorde så så hade vi svarat att man måste göra så ibland för att de ska sluta skälla.


Det smärtar mig så hemskt när sådana hemska och falska anklagelser skickas mot oss. När jag frågade om när detta skulle ha hänt eller vem det var som anklagade oss så kunde de inte svara på detta. Men efter vi pratat ett tag så verade allt ok och de skulle komma med hunden som planerat idag på eftermiddagen.


Ok vi är upprörda och kränkta men ok det verkade som om de trodde på oss och i och med att de i allfall skulle komma så kändes det ok men lycka är kort eller vad säger man. Vi blev nyss varskodda om att de inte kommer för att det inte känns nå bra att lämna hunden till ett ställe där man slår hundar!!!


Fasiken jag lever, andas och jobbar för mina och andras djur, jag gråter när de behandlar djur illa på TV och jag engagerar mig alltid mycket i fall där djur far illa i vårat samhälle. Jag är flexibel och försöker alltid ställa upp på mina vänner och kunder så att deras djur skall få de bästa när de spenderar tid hos oss. Jag lagar mat åt dem om de inte vill äta sin hundmat, jag har sovit tillsammans med dem ute i hundstallet när någon inte mått bra. Jag upplåter mitt eget hem för dem, jag har ingen fritid eller egen tid med min familj, jag gör detta för jag älskar mitt jobb, arbete och djuren, men ändå så blir jag/vi/gården anklagad för att inte sköta om dem och att vi skulle misshandla dem!!!


Det smärtar mig så hemskt ska ni veta, jag orkar inte ta till strid men ni ska veta att jag gråter mig till söms för att det värsta i detta är att falsk information skall spridas om oss att vi är elaka mot djur...


Jag har fostrat mina barn att man skall respektera alla och allt på våran jord oavsett ras, människa eller djur samt natur men jag vet inte, det kanske inte är rätt?


/Väldigt ledsen och nedtryckt J

 
 
Ingen bild

Ida

22 maj 2010 12:24

jag fattar inte vad det är för fel på folk! alla jävla människor som inte fattar ett jävla piss.
är det någon som skulle behöva sig ett kokt stryk så är det folk som går med osanningar och än värre de som lyssnar på sånt skit.
synd bara att de som slänger ur sig en massa skit inte törs stå för det för det de sysslar med är olagligt. bara man visste vem det var så att man kunde få anmäla deras ynkliga arslen för förtal och stämma deras feta uppnäsor för sveda och värk.

 
Kramizkaninen ;)

Kramizkaninen ;)

22 maj 2010 13:42

Jag vet och VI vet att detta inte är nåt som inte skulle förekomma hos er. Vad är det för människor som ständigt måste göra livet surt för alla andra? Skaffa er ett liv ni som gör så här!

http://allforlove.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 1 mars 2019 05:22

Rovdjur Vassa klor Snabba steg När jag står mitt emot den blir jag bara feg Lysande ögon Hjärtskärande skrik När jag är borta så festar den på mitt lik Hoppar högt Och river till Att jag ska fortsätta slåss är det den vill ...

Av Johanna - 27 december 2017 00:52


Jag har nog hittat en av de bättre läkarna som går att få tag på (är dock privat), dosen av Concerta skulle höjas om sju dagar om allt känns bra vid utvärdering så idag ringde dr för det har gått sju dagar idag, det är service!Måste säga att jag tror...

Av Johanna - 26 december 2017 09:42

Som de flesta vet så är jag inget fan av vintern alls men det går inte att fascineras av de magiska snö landskapen man kan mötas av. Idag på morgonpromenaden med hundarna är allt tyst, vitt och det snöar ymnigt, plötsligt reser skogens konung sig ...

Av Johanna - 26 december 2017 02:04

Har ett litet juluppehåll nu i träningen. Fet har gått superbra att träna från aug till mitten av nov då hände nåt, jag vart jättetrött, yr och orkeslös. Kan säker bero på många saker men jag blir så frustrerad när jag inte orkar det jag vill. Sedan ...

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards