Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Johanna - 23 januari 2010 21:19

Sonen och maken spelar nu Wii nere i vardagsrummet, jag skulle tro att det är tennis de spelar. Hör sonen babbla som alltid hoppa upp och ner och fara runt medan pappan gruffar över att dosorna inte svarar eller att det är ett skit spel.


-Vi är bra va pappa?

-Ja! Ja!

-Nu tar vi dom

-JA, ja Snyggt... men va gjorde du?

-Missade.

- Men var gör du, du kan ju inte bara stå så där, kom igen nu...

-Ja jag ska försöka pappa!

-Snyggt! Bra! Nej!

- Din, Nej

-Men du kunde ha låtit den vara

-Ut igen!

-SNYYYGT....

-JAAAAA


Ja ni fattar, sonen låter ganska oberörd men den andra hälften frustar och sånkar och verkar ta det på fullaste allvar så det är så barnen lär sig att det viktigaste är att vinna inte ha roligt.


Kram på er mina pojkar!


/J


Av Johanna - 23 januari 2010 21:19

Sonen och maken spelar nu Wii nere i vardagsrummet, jag skulle tro att det är tennis de spelar. Hör sonen babbla som alltid hoppa upp och ner och fara runt medan pappan gruffar över att dosorna inte svarar eller att det är ett skit spel.


-Vi är bra va pappa?

-Ja! Ja!

-Nu tar vi dom

-JA, ja Snyggt... men va gjorde du?

-Missade.

- Men var gör du, du kan ju inte bara stå så där, kom igen nu...

-Ja jag ska försöka pappa!

-Snyggt! Bra! Nej!

- Din, Nej

-Men du kunde ha låtit den vara

-Ut igen!

-SNYYYGT....

-JAAAAA


Ja ni fattar, sonen låter ganska oberörd men den andra hälften frustar och sånkar och verkar ta det på fullaste allvar så det är så barnen lär sig att det viktigaste är att vinna inte ha roligt.


Kram på er mina pojkar!


/J


Av Johanna - 23 januari 2010 21:19

Sonen och maken spelar nu Wii nere i vardagsrummet, jag skulle tro att det är tennis de spelar. Hör sonen babbla som alltid hoppa upp och ner och fara runt medan pappan gruffar över att dosorna inte svarar eller att det är ett skit spel.


-Vi är bra va pappa?

-Ja! Ja!

-Nu tar vi dom

-JA, ja Snyggt... men va gjorde du?

-Missade.

- Men var gör du, du kan ju inte bara stå så där, kom igen nu...

-Ja jag ska försöka pappa!

-Snyggt! Bra! Nej!

- Din, Nej

-Men du kunde ha låtit den vara

-Ut igen!

-SNYYYGT....

-JAAAAA


Ja ni fattar, sonen låter ganska oberörd men den andra hälften frustar och sånkar och verkar ta det på fullaste allvar så det är så barnen lär sig att det viktigaste är att vinna inte ha roligt.


Kram på er mina pojkar!


/J


Av Johanna - 23 januari 2010 21:15

Ja precis som rubriken säger så behövs det inte så mycket ibland för att bägaren skall rinna över och allt är sedan förstört.


Pressen tog nog ut sin rätt på oss idag här hemma, jag hoppas att mitt humör skall ta stryk över att skolan har börjat igen. Kursen på SLU känns helt överkommlig och jaghar faktiskt redan lyckats lämna in två uppgifter och jag har påbörjat två till. Visst är det ett ex. jobb där också som kan ta ut sin rätt men det får vi se i slutändan.


/J

Av Johanna - 23 januari 2010 21:04

Ja det ni det kommer ni inte få läsa så mycket om på min blogg. Jag är helt oduglig att Shoppa ja i allafall när man pratar om kläder till mig själv. Men nu var edt akut läge i flera bemärkelser: 1) Jag har bara ett par hela jeans och ett par fin byxor att ha på mig resten är det hål i och 2) jag blivit erbjuden att bli fotad i Stockhol om två veckor om då är det är ganska bra att ha några kläder på mig för min kroppsform inbjuder inte till nakenfotografering.


Så sagt och gjort med makens uppmuntran och pengar samt lite extra pengar på fickan begav jag mig till Valbo där bästa Linda mötte upp. Hon är en kanon kompis som jobbar på Lindex i vanliga fall så hon har ju "lite" bättre öga för kläder än vad jag har, men bara lite;)


Vi satte igång men i starten gick det trögt jag kunde liksom inte släppa efter för jag har så himlans svårt att unna mig något själv men sedan gjorde jag något somjag aldrig och då menar jag aldrig har gjort. Vi släppte alla hämmningarna, höll ett halvtöga på prislapparna och sedan började shoppingen på allvar.


Nu tänker jag inte dra ut på detaljerna me det hela avslutade med:

3 par jeans i olika modeller

2 koftor

1 T-shirt

3 linnen lång modell

2 par skor (ett par med klack, har aldrig ägt sådana)

1 lång asymetrisk tunika

1 vit blus/tunika med ballong kant (skit moderiktiga termer aller hur?)

2 BH

1 klocka


Skulle ha haft något klänningsaktigt men hittade inget som föll i smaken alls så det sket vi i.


Tror att det var allt, dyrt som satan blev det men va kul det var att sätta på sig allt, känndes skit fräscht. Idag kröp ångesten på när kassarna stod och lipade åt mig men men...


Bilder kommer inom en framtid...


/J

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards