Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Johanna - 2 januari 2010 23:06

Har vi äntligen tagit ett beslut vilken ny spelkonsol som skall få flytta in i våra lugnafamilj ;) Vi har våndats och funderat läne nu.Maken har velat ha en PS3 och det kan jag mycket väl förstå, barnen vill ha ett Wii och jag har verkligen funderat på om vi berkligen behöver en till konsol (har redan den gammla x-boxen och sonen äger en PS2 samt så får vi ju inte glömma 3 lap tops en stationär dator, 2 nintendo ds och två game boy). Tänkte idag göra maken glad och bestämde mig för att åka och köpa en PS3 till honom men samtidigt till mig så att vi kan börja spela lite ihop igen. Men till min fasa inser jag att de flesta "bra" spelen är det bara en player på, då har lite av finessen försvunnit för att vara en konsol i våran familj. Så jag åkte hem igen utan spel och talade om mitt dilemma för maken. Efter noga övervägt så beslutade vi oss istället för att det får bli ett wii som flyttar in hos oss.


Sagt och gjort så åkte vi tillbaka till stan och införskaffade oss ett wii med spelen Avatar, Super Mario Bros,Wii sports och Wii fittnessbord + spel samt ett spel som hettw Wii toy tror jag. Det som avgjorde att det blev detta till slut är att man kan spela flera samtidigt så hela familjen kan ha kul tillsammans, det kan även vara bra till att vara lite stämmningshöjare på fester samt att Ronja tycker att det är kula att spela, hon tycker inte om de andra konsollerna för spelen är för röriga och svåra.


Jag tror att det blir bra, lyckliga barn fick vi i allafall och de spöade oss rejält i bowling (gammal bowling räv som man är).


Själv skall jag verkligen försöka utnyttja spelet Wii fittness få se om man kan tappa några kilo extra.


/J

Av Johanna - 2 januari 2010 22:58

Ja jag kan inte annat än säga att jag beundrar min man, nog att han driver lite med sig själv men samtidigt älskar jag när han har denna tröja på sig. Det visar att man kan vara snygg, stark och alldeles vanlig samt att det inte är något att skämmas för att man har vissa problem.


Ser ni vad lycklig han är över sin fina julklappspilbåge. Det är en riktigt fin båge, svensktillverkad hos Tvivida med en dragkraft på 35 pound.


    

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards