Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Efter mycket vånda och stort besvär ....

Av Johanna - 2 januari 2010 23:06

Har vi äntligen tagit ett beslut vilken ny spelkonsol som skall få flytta in i våra lugnafamilj ;) Vi har våndats och funderat läne nu.Maken har velat ha en PS3 och det kan jag mycket väl förstå, barnen vill ha ett Wii och jag har verkligen funderat på om vi berkligen behöver en till konsol (har redan den gammla x-boxen och sonen äger en PS2 samt så får vi ju inte glömma 3 lap tops en stationär dator, 2 nintendo ds och två game boy). Tänkte idag göra maken glad och bestämde mig för att åka och köpa en PS3 till honom men samtidigt till mig så att vi kan börja spela lite ihop igen. Men till min fasa inser jag att de flesta "bra" spelen är det bara en player på, då har lite av finessen försvunnit för att vara en konsol i våran familj. Så jag åkte hem igen utan spel och talade om mitt dilemma för maken. Efter noga övervägt så beslutade vi oss istället för att det får bli ett wii som flyttar in hos oss.


Sagt och gjort så åkte vi tillbaka till stan och införskaffade oss ett wii med spelen Avatar, Super Mario Bros,Wii sports och Wii fittnessbord + spel samt ett spel som hettw Wii toy tror jag. Det som avgjorde att det blev detta till slut är att man kan spela flera samtidigt så hela familjen kan ha kul tillsammans, det kan även vara bra till att vara lite stämmningshöjare på fester samt att Ronja tycker att det är kula att spela, hon tycker inte om de andra konsollerna för spelen är för röriga och svåra.


Jag tror att det blir bra, lyckliga barn fick vi i allafall och de spöade oss rejält i bowling (gammal bowling räv som man är).


Själv skall jag verkligen försöka utnyttja spelet Wii fittness få se om man kan tappa några kilo extra.


/J

 
 
Ingen bild

Johan Kristoffersson

26 januari 2010 06:42

Hej!

Såg att ni hade skaffat en Wii ganska nyligen.

Undrar om ni vill vara med i Nintendos internetkampanj och ordna över internet på Wii så vi båda får 500 gratis Wii Points var (att handla spel i Wii shoppen för)? Man kan få ett gratis Nintendo 8-bitar spel för de poängen :)
Kampanjen funkar ifall ni inte varit i Wii Shop tidigare än 26 december. Det tar på sin höjd bara ett par minuter att fixa, och man slipper höra av jobbiga försäljare eller nåt annat efteråt :)

Hör gärna av er om det verkar intressant, mail är koskos80@gmail.com

Mvh Johan Kristoffersson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 1 mars 2019 05:22

Rovdjur Vassa klor Snabba steg När jag står mitt emot den blir jag bara feg Lysande ögon Hjärtskärande skrik När jag är borta så festar den på mitt lik Hoppar högt Och river till Att jag ska fortsätta slåss är det den vill ...

Av Johanna - 27 december 2017 00:52


Jag har nog hittat en av de bättre läkarna som går att få tag på (är dock privat), dosen av Concerta skulle höjas om sju dagar om allt känns bra vid utvärdering så idag ringde dr för det har gått sju dagar idag, det är service!Måste säga att jag tror...

Av Johanna - 26 december 2017 09:42

Som de flesta vet så är jag inget fan av vintern alls men det går inte att fascineras av de magiska snö landskapen man kan mötas av. Idag på morgonpromenaden med hundarna är allt tyst, vitt och det snöar ymnigt, plötsligt reser skogens konung sig ...

Av Johanna - 26 december 2017 02:04

Har ett litet juluppehåll nu i träningen. Fet har gått superbra att träna från aug till mitten av nov då hände nåt, jag vart jättetrött, yr och orkeslös. Kan säker bero på många saker men jag blir så frustrerad när jag inte orkar det jag vill. Sedan ...

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards