Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Viktresa del 2

Av Johanna - 12 september 2010 02:58

Jo ni nu har vi hållt på i 5 veckor, ni trodde jag lagt av va för att jag inte skrivit något. Det har varit oerhört mycket att göra så därför har det inte blivit någon uppdatering ännu men håll i hatten här kommer den. Så här såg det ut den:

9/8-2010

Vägning: 109 kg

Önskad viktminskning 10 % = 10,9kg

Stussmått 139 cm

Magmått 112 cm

Bystmått (Över byst) 109 cm


Idag den 11/9-2010

Vägning 100,4 kg

Viktminskning 8,6 kg = 7,9 %

Stussmått 133 cm

Magmått 108 cm

Bystmått (Över byst) 104 cm


Det är så spännande att snart var under 100 kg, löjligt kanske många tycker eller rent utav äckligt att man varit så stor men för mig är det stort, har inte varit under det på 5 år och det är spännande och jag känner mig pigg och "lätt". Staffan har gått ner ca 6 kg och Erik ca 4 kg. Vill inte ge deras exakta siffror men vill visa upp att de är skit duktiga. Det var tufft i början, hade ett enormt socker sug och var hundrig och skit trött. Men nu går det helt ok, är fortfarande sugen på choklad i bland samt limpmackor men det går att hålla sig där ifrån. Vi skall till en början inte äta några kolhydrater över huvudtaget i minst en vacka till men för mig blir det nog strikt diet fram till vi skall åka på semester den 27/9, det känns lite tungt att man skall försöka hålla sig ifrån det goda när man är borta men samtidigt skulle jag bli mycket besviken om jag gått upp en tre, fyra och även fem kilo när jag kommer hem. Ja ja vi får se hur det blir.


Annars är tanken att vi skall börja introducera pasta, potatis och ris igen om några veckor men jag tror att det blir Quinoa och Cous cous till en början.


En annan sak denna viktminsknings resa har medfört för mig som jag aldrig i hela mitt liv trodde skulle hända är att jag har börjat att springa, ja ni hörde rätt SPRINGA!!!! Det är inte långt och det går inte fort men jag försöker att göra det varje morgon och det ger resultat och hör och häpna så tycker jag att det faktiskt är ganska skönt och roligt.


Nä nu är det nog dags att försöka knoppa in, klockan ringer om 5 timmar och jag kommer vara död imorgon.


/J

 
 
Sockerkick

Sockerkick

12 september 2010 07:19

duktig du är!!

http://sockerkick.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 1 mars 2019 05:22

Rovdjur Vassa klor Snabba steg När jag står mitt emot den blir jag bara feg Lysande ögon Hjärtskärande skrik När jag är borta så festar den på mitt lik Hoppar högt Och river till Att jag ska fortsätta slåss är det den vill ...

Av Johanna - 27 december 2017 00:52


Jag har nog hittat en av de bättre läkarna som går att få tag på (är dock privat), dosen av Concerta skulle höjas om sju dagar om allt känns bra vid utvärdering så idag ringde dr för det har gått sju dagar idag, det är service!Måste säga att jag tror...

Av Johanna - 26 december 2017 09:42

Som de flesta vet så är jag inget fan av vintern alls men det går inte att fascineras av de magiska snö landskapen man kan mötas av. Idag på morgonpromenaden med hundarna är allt tyst, vitt och det snöar ymnigt, plötsligt reser skogens konung sig ...

Av Johanna - 26 december 2017 02:04

Har ett litet juluppehåll nu i träningen. Fet har gått superbra att träna från aug till mitten av nov då hände nåt, jag vart jättetrött, yr och orkeslös. Kan säker bero på många saker men jag blir så frustrerad när jag inte orkar det jag vill. Sedan ...

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards