Direktlänk till inlägg 20 april 2012

En vecka....

Av Johanna - 20 april 2012 11:51

Nu har det gått en vecka sedan valparna föddes, allt går jättebra. Mamma Eska har börjat lämna dem mer när de sover. Hon kliver gärna ur valplådan och ligger på golvet bredvid, hon kommer även ner och kryper upp i soffan med oss och gosar lite.


På promenaderna är det inte fullt lika brottom hem och in igen och förgår onsdag så fick hon ett tokrus och lekte för fullt med våran lilla Bolonka kille James. Så det kan nog inte flyta på så mycket bättre än så här.


Pappa Arko skall åka hem till familjen Tönne idag för att bo där över helgen. Vi håller tummarna att allt fungerar som det skall och att de inte känner av någon allergi. Måste ut och borsta ur honom lite mer päls innan han far. Zelda som är faster åt valparna skall till Märsta på söndag för att göra MH (mentaltest), sedan är det röntgen och ögonlysning som står på tur innan hon är klar för en valpkull till nästa vår. Vi har ju henne bara på foder än så länge så det är Bengtshedens Kennel som bestämmer hur det ligger i tiden för henne att bli mamma.


Här är valparna 7 dagar gamla....

 Valp 1, LAKSHMI, skall troligen flytta till Fam. Englen när den dagen kommer, vikt vid en vackas ålder 748 gram, en ökning på 173 gram de två sista dagarna.


  Valp 2, ATLAS, ja det får bli hans namn, han är gigantisk mot de andra. Han väger idag 866 gram och det ger en ökning på 194 gram de två sista dagarna.


  Valp 3, inget bestämt namn än, väger idag 682 gram och det ger en ökning på 169 gram sedan tisdagen. Detta är kullens minsting för närvarande och har varit det sedan dag 2.


  Valp 4, inget namn här heller, men troligen kommer han få heta EROS (om den bruna hanen inte får det namnet), han väger idag 733 gram och har då ökat 169 gram på de två sista dagarna.


  Valp 5, Kan få namnet URD, HEL eller EIR om familjen som skall ha henne inte har ett eget gudinna namn på lut. Hon vägde 724 gram som en vecka gammal och det ger en ökning på 168 gram.


  Valp 6, om valp 4 får heta EROS så ligger NJORD och ÄGIR högt på listan för denna kille. Han väger nu 774 gram och har då ökat 188 gram de två sista dagarna.


Som ni ser så fär de väldigt jämna i sin utveckling och de har alla ökat ca 170 gram i vikt de senaste dagarna. Nu väntar vi på att ögon och öron skall börja öppnas inom de kommande 5-6 dagarna.


/J



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 1 mars 2019 05:22

Rovdjur Vassa klor Snabba steg När jag står mitt emot den blir jag bara feg Lysande ögon Hjärtskärande skrik När jag är borta så festar den på mitt lik Hoppar högt Och river till Att jag ska fortsätta slåss är det den vill ...

Av Johanna - 27 december 2017 00:52


Jag har nog hittat en av de bättre läkarna som går att få tag på (är dock privat), dosen av Concerta skulle höjas om sju dagar om allt känns bra vid utvärdering så idag ringde dr för det har gått sju dagar idag, det är service!Måste säga att jag tror...

Av Johanna - 26 december 2017 09:42

Som de flesta vet så är jag inget fan av vintern alls men det går inte att fascineras av de magiska snö landskapen man kan mötas av. Idag på morgonpromenaden med hundarna är allt tyst, vitt och det snöar ymnigt, plötsligt reser skogens konung sig ...

Av Johanna - 26 december 2017 02:04

Har ett litet juluppehåll nu i träningen. Fet har gått superbra att träna från aug till mitten av nov då hände nåt, jag vart jättetrött, yr och orkeslös. Kan säker bero på många saker men jag blir så frustrerad när jag inte orkar det jag vill. Sedan ...

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards