Alla inlägg den 1 november 2009

Av Johanna - 1 november 2009 18:24

Mina finska lapphundshane Bengtshedens Arko, Arko kallad till vardags. Han blir 2 år i mars-10, en urtrevlig hanhund som har/hade alla förutsättningar till att bli en bra avelshane och tävlingshund. Just nu har en ond höft och en trasslande hals satt käppar i hjulet för oss...


/J


     

Av Johanna - 1 november 2009 13:30

Idag flyttar en ny häst till mitt stall, han heter Skip och är en isabellfärgad quater valack på 7 år. Han skall gå på den nya lösdriften när den blir klar om en vecka tills vidare får han stå inne i stallet. Han fick mitt lilola shettis sto Piffi till hagkompis och det verkade som om de inte hade gjort något annat än kännt varandra hela livet när de träffades i hagen.


Det är så himla skönt när man har trevliga hästar och det inte blir någon stor dramatik när man släpper in någon ny i flocken. Nelly, halvblodsstoet som står här var däremot lite i trasorna när det komen sådan ny och snygg kille till stallet men det kanske är bra för henne för on har varit jätte deppig de sista veckorna sedan jag fick ta bort mitt halvblods sto.


Vi får se hur det bllir nu när de skall luncha tillsammans.


/J

    

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards