Alla inlägg den 14 november 2009

Av Johanna - 14 november 2009 21:37

Då var det dags igen för en liten mini tävling uppe på Svärdsjö ridklubb. Denna gång fick jag med mig tre barn och två hästar. Tyvärr ville inte min egen tös Ronja rida idag efter det som hände på dressyr km, men vi ger inte upp utan att väntar tills hon är mogen. Så idag blev det Oliver, Ellen och Matilda. Oliver och Ellen delar på Zack och Matilda rider Piffi.


På morgonen vart det lite körigt för vi har även fullt i pensionatet så ut med tio hundar innan det var dags att lasta men till min hjälp hade jag Therese´s  (hon hyr in sin häst Nelly i stallet) mamma Bibb. Tack Bibb för att du ställer upp ni är guld värda hela familjen!!!


Som vanligt skötte sig Zack och Piffi exemplariskt när de skulle in i transporten, resan dit, urlastning och framridening än om de gnäggar lite. Barnen hade fått startnummer 1,6 och 12. Så det var verkligen först i mitten och sist. Höjden på himdren var 20 cm och det var sex hinder som skulle hoppas. Alla som kom runt felfritt fick rosett sedan så skedde det en stilbedömmning av de tre bästa som även skulle få medalj.


Tack och lov kom alla "mina" tre runt på det ena eller andra sättet Obestämd, och alla fick en välförtjänt rosett. Jag är än en gång jätte stolt över barnen och hästarna. Slutpoängen för dem denna gång blev, Matilda 28,5 p endast 3,5 p efter vinnaren, Ellen 26 p och Oliver 24 p. Vann gjorde Silje Forsén på Wänga´s Ivanhoe. Det tycker vi är extra roligt för den ponnyn har bott här på Holvretsgård under många år.


    


/J

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards