Alla inlägg den 18 november 2009

Av Johanna - 18 november 2009 21:45

Som sagt som pricken över "i" så skaffade jag mig en fortkörningsböter idag också. Man kan inte skylla på någon än sig själv men det känns så jäkla onödigt och jag har nog trassligt med ekonomin just nu efter flera stora inköp denna månad. Så nu är man 3200 kronor fattigare!!


Ja vad har hänt sedan igår då?, jag har fått jätte många klappar på axeln av alla er vänner. TACK, det känns lättare när man vet att de flesta är på min sida, tyvärr kanske det inte hjälper mot myndigheterna. Jaha vad har vi mer gjort. Vi tog tag i en storstädning av pensionatet, men ca 10 minuter efter lunch promenaden så allting likadant ut igen men visst är det så här de vill att man skall hålla på, vi städade helt enkelt igen och ännu en gång nu på kvällen. Vi har tagit bort alla fodertunnor och inrett ett annat rum så att de inte skall stå "i vägen". De grejer som finns där inne nu måste få finnas, sopar och svabbar om man skall kunna städa, sophink, en fotölj, en hylla med viktiga papper, hoppas att det är ok! JA vi får se om allt blir som det ska nu då?, jag hoppaqs verkligen det.


Har även varit och handlat låsmuttrar till vindskyddet så imorgon blir det att skruva sådana för kung och fosterlan men först skall jag åka och köpa ingredienser till en tårta som det är dags att bjuda på imorgon. En liten dam gjorde en avsittning förra veckan och då är det bara att ta fram kokboken. Jag tycker faktiskt att det är ganska kul att baka till de små, det är mysigt att sitta i stallet och fika.


Nu på kvällen hade jag en mycket trevlig pratstund i stallet, det behövdes och mina tankar kom på andra håll än bland allt de tråkiga.


/J



Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards