Alla inlägg den 1 december 2009

Av Johanna - 1 december 2009 21:30

På väg hem från vetrinären idag med ett dyster besked i bagaget så ringe min kära man och säger att hans jobb ringt upp och bett honom att åka till Kina igen, ni som känner mig vet hur jobbigt jag hade det sist han var där, jaha närdå var väl den första reaktionen samtidigt som hjärtat skrev rakt ut att jag vill inte. Ja sa han på söndag!!!!


4 dagars framförållning, TACK FÖR DET!!! Detta är fan inte klokt att man kan behandla människor precis som man vill om man är ett stort företag med en massa pengar. Visst kan man tacka nej men själv är vi ett jävligt litet företag med inga pengar så vilka options har man?


Hur länge då? troligen två veckor, jaha ja ännu en gång två veckor från söndagen den 6 är den 20 december, skit kul. Allt julstök själv, inhandling av alla julklappar själv, sedan skall tilläggas att vi rev vårat sovrum i förrgår, hundgårdarna igår känns som om det mesta kommer fallera och jag vet hur jävla illa det var att vara själv januari, februari och halva mars tidigare i år men vad kan man göra?


Staffan tycker nog att det är pest att åka han också men han känner att detta är en chans att få in lite pengar.


Jag är jävligt bitter just nu!!



/J

Av Johanna - 1 december 2009 21:11

Jaha, känns som om det är min öppningsfras, jag todde att allt hade nått sin kulmen nu. Anmälning/klagomål, världens värsta skitväder, min bekants mordanklagelse... det kändes som om måttet var rågat nu faktiskt men inte det inte.


Vart skall jag börja, idag hade jag tid för röntgen och undersökning hos vetrinär Lars Audell i Upplands Väsby, Magda, Arko´s uppfödare skulle vara med med Arkos syster för hon skulle också röntgas.


Arko är min finska lapphunds hane på ca 20 månader. Han har varit ofräsch länge, halt, hängig, ätit dåligt, tappat muskler och päls men ingen har egentligen kunnat sagt var det har varit för fel. Jag röntgade hans höfter för ett halvår sedan som resulterade i en B och en C höft, det i sig var ju nedslående men det känndes som om något inte stod rätt till för han borde inte ha så ont från den höften som visade ett C. Han har opererat bort halsmandalrna och tagit prov för Borrelia och sköldkörteln samt alla vanliga prover men inget visade egentligen någonting, alltså ganska hopplöst. Nu röntgades han om och enlig vet så såg höfterna inte alls så tokiga ut me han märkte direkt att han verkade ha ont och reagerade på smärta fast han vart rätt hårt sederad.


För att citera sa han, - Den har hunden är sjuk, riktigt sjuk... Jaha vad ska vi göra nu då var ju min första tanke. Ja vad ska man göra? Det blev en ganska hög kortisondos  en vecka för att se om han reagerar över huvudtaget, om inte skulle han ges kortison i kombination med annat smärtstillande och ett ANA test göras. Detta test är lämpligt som screeningtest vid misstanke på bindvävssjukdom. Men det är inte helt tillförlitligt enligt vet. Audell heller. Om Arko fortsätter att vara dålig och de inte hittar något så sa han att han rekommenderade nog att ta bort honom. PANG som slog verkligheten hårt i ansiktet, det kan faktiskt bli så att vi "måste " avliva honom.


Men vad då tänker säkert många nu, att det är själviskt att ta bort en hund för att han inte håller ordentligt till träning med mera men det är inte det utan att han är deprimerad och tycker om att jobba och springa i sogen men varje gång blir han dålig, halt mm


Ja man skall väl inte ta ut allt i förskott men tankarna rör sig ii alla fall.


Och inte nog med detta så hände detta också! (Läs i nästa inlägg)


/J



Av Johanna - 1 december 2009 21:08

Detta väcker säkert uppmärksamhet och jag vill verkligen poängtera att jag känner med offret och dess anhöriga men i denna situation har jag förstått vad innebörden i att vara klyven innebär.


Det är så att en nära bekant sitter anhållen för mord, ja ni läste rätt. Tankarna virvlar hur det kunde bli så, vad ska man göra, vad är tillåtet att känna, göra och tänka...


Mycket konfunderad!


/J

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards