Alla inlägg den 11 december 2009

Av Johanna - 11 december 2009 10:27

Vi har haft någon med ett udda beteende här i byn där jag bor under flera månader. det är så att vi hittar spritflaskor ståendes efter vägen, ja det kanske inte är så farligt tänker ni. Men det är så att flaskorna står ofta i en systempåse, snyggt och prydligt med korken på. Vi plockar bort dem, slänger och någon dag senare står det en ny flaska. Oftast bara en flaska åt taget och med någon dags mellan rum.


Det har känts väldigt obehagligt och frustrerande att detta pågår för det måste vara någon som kör bil som ställer ut dessa flaskor. (Bor på ett sådant ställe där man inte bara knallar iväg till jobbet eller någon annanstans).


Igår äntligen lyckades en utav de större barnen i byn se vem som ställer av dessa flaskor och tog han på bar gärning. Tyvärr är det en boende i byn men uppenbarligen har han svåra alkohol problem. Jag ringde till polisen och de sa att det är svårt att ta den skyldige om man i nte lyckas ta honom på "rull" och full i bilen. Så de bad oss att ringa direkt när vi såg att han var på väg någonstan. Sagt och gjort när jag lämnade barnen i skolan i morse och var på väg hem så möter jag bilen igen, sagt och gjort, jag ringde polisen igen och de skulle skicka ut en patrull få se vad som händer.


Det känns som om man måste reagera för tänk om det sker en olycka, att ett barn blir påkörd eller någon/något annat för den delen så skulle jag gå och gruva mig hela livet. Samtidigt vet jag att den berörde har ett litet barn hemma och om han för hjälp nu kanske deras relation inte behöver bli som min var med min alkoliserade pappa...


to be continued....


/J

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards