Alla inlägg den 15 september 2009

Av Johanna - 15 september 2009 12:58

Äntligen!!! Det har varit så att jag blev av med vårdbidraget från försäkringskassan för ett antal månader sedan för att det fick lov att omprövas för jag är ju ändå hemma så då kan jag väl ta hand om barnen. Jag hoppas verkligen att den som meddelade detta är lite efter så att de verkligen inte menade det de sa men hur som helst vart jag av med pengarna!


För er som inte vet hör tull saken att jag slutade mitt jobb som sjuksköterska för att det inte gick att ha ett "vanligt" jobb när jag alltid måste vara tillgänglig för barnen fast de är i skolan, är en assisten sjuk eller något annat inträffar som att de rymmer, går bärsärk eller ja vad som helst måste jag kunna rycka ut och hjälpa till. I och med detta kunde jag inte ha ett jobb där jag inte kunde släppa allt som låg för mina händer för att fara iväg och leta reda på någon förrymd unge...


Så summan av kardemumman blev att ja sa upp mig, vi flyttade och jag startade ett eget företag hemma på gården för att alltid vara tillgänglig för mina barn men inte fan går jag bara hemma heller, jag jobbar 7 dagar i veckan 365 dagar om året, förjar senast 8 varje dag och kommer inte in igen på kvällen förrän 21:00-22:00 men visst jag bara går hemma!


Nu är det så att vi överklagat, gått igenom en ny utredning, blivit granskade, utredda och synade igen för vilken gång i ordningen det vet jag inte men nu idag när jag hämtade posten så kom det ett litet ljus i den annars ganska mörka tillvaron. Vi har fått beslut att vi får 3/4 vårdbidrag fram till juni 2011. Skönt 3 år av lugn gällande det i alla fall. TACK!!


/J

Av Johanna - 15 september 2009 12:48

Ja det skulle vara skönt om det lugnade ner sig i mitt liv ett tag, just nu är det väldigt pressande på många plan, först är det ekonomiska, vi har haft en väldig otur ett tag nu. Bilarna gått sönder, tvungen att ha en hyrbil, taket på andra fastigheten gått sönder, före detta hände påbörjade vi att bygga ett stall och det måste ju slutföras. Sedan var det det här med hästen.


Det är så att min stackars häst som för ca en månad sedan blev överfallen av en galning som skar henne på hennes ben och i slidan har nu tacklat av jätte fort de senaste veckorna. I början trodde jag att hon kanske var deprimerad och påverkad utav det som hänt men hon verkade ändå för lugn och glad för att det skulle vara problemet. Hon äter bra men blir bara smalare och smalare, tänderna är kollade, mask har hon inte så jag började fundera på om hon hade nå allvarligare fel. Till slut fick vetrinären komma och ta basprover på henne och till svar fick jag att hon har jätte dåligt blodvärde, dåligt med vita blodkropper och trombocyter som gör att blodet kan koagulera, utöver det var hennes salter i kroppen helt ur balans. Inga egentliga infektionsvärden utan det mest troliga är att hon drabbats av någon sorts blodcancer. Med tanke på hennes tillstånd och hennes ålder (snart 19 år) så finns det inte så mycket mer att göra.


Slaktbilen är beställd till imorgon!!!! Min man har tagit ledigt för att kunna ta med sig barnen från gården för att de skall slippa vara hemma och bevittna det hela, FAN vad allt är orättvist!!!


/J

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards