Alla inlägg den 16 september 2009

Av Johanna - 16 september 2009 11:53

RIP KINDLY

 

Jaha nu var det över, idag fick hästen somna in på gården, fan vad jobbigt det var och de är inte dumma djuren. Hur än man försöker hålla sig lugn så märker de vad som är på gång. on fick gå ut  i hagen med sin kompis Nellie på morgonen sedan gick vi till ängen för att beta. Hon var lugn och det verkade gå bra, men när lastbilen kom upp på gården märkte hon på mig hur spänd jag blev. Lite trilskandes och lockande krävdes för att det hela skulle lugna ner sig men till slut så ställde hon sig lungt och åt bröd ur min hand så att de kunde komma åt och "bulta" henne. Jag trodde mitt hjärta skulle stanna och jag blev ganska illamående men det gick över efter ett tag. Jag känner mig stolt att jag följde henne till slutet och jag vet att det betydde en hel del för henne att slippa att åka iväg någonstans.

 

        

 

/Johanna

 

 

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards