Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Kan något som är över räddas?

Av Johanna - 31 juli 2009 00:05

Jag tror att mitt skepp nått botten nu, det går nog inte att sjunka så mycket längre! Hur jag än gör så blir det inte rätt, det enda jag är, är en elak oansvaig, fet och ful mamma som inte kan komma överens med barnens far och ja vi bor under samma tak.


Jag orkar inte mer! Inget jag rör vid eller åstadkommer är bra nog, vilken förebild jag är, jag lovade mig själv att mina barn skulle slippa höra sina föräldrar bråka de skulle få en bättre barndom än jag med en trygg tillvaro med bägge sina föräldrar men vad har jag skapat? Ett otryggt helvete. Har de verkligen några problem eller är det jag som ger dem alla problem, tacka fan för att man inte kan sova eller blir över hypad i detta hus. Varför? Det gör så jävla ont att det enda sättet för att klara av det hela är att bara ignorera det och försöka uthärda det ett tag till för det verka inte finnas varken en lösning, hopp eller tillräckligt med vilja för att situationen skall förändras. Varför kan jag inte bara vara som alla andra duktiga mammor som spelar spel, borstar tänderna, bara låter dem äta godis på lördagarna, har långa fina samtal utan att skrika på sina barn samt har maten klar klockan fem varje kväll och som klarar av all hushålls sysslor innan de kommer hem så att det finns tid åt dem. Varför kan inte mina barn få bo i ett hus där deras föräldrar aldrig svär åt varandra eller använder dem som vapen emot varandra? Varför har jag barn när det är så jävla orättvist för dem att växa upp i detta skithus med idioter till föräldrar som inte kan ta vara på sig själva för tillfället. Jag vill att de skall ha det bra, jag vill att vi skall ha det bra, jag vill att vi skall ha det som förut innan bråken började, innan anklagelserna började, innan allt gick för långt och det inte går att stoppa.


Vi har vägt på klippkanten länge nog för att se vem som trillar ner först och jag har lovat mig själv att jag inte skulle ge efter och låta mig besegras och låta det bli så att skulden kan läggas på mig men jag orkar inte mer jag ger upp! Från och med nu får det se ut som om jag inte vill att detta skall fungera för jag orkar inte mer jag kan inte uppbringa mer energi till något som verkar omöjligt, jag vill inte, jag älskar honom men hur fan skall det kunna fungera, jag måste vara den elakaste och jävligaste personen som finns på denna jord. Bland det sista min mamma sa till mig innan hon dog var att - Låt ingen hindra dig från att bli det du vill!!! Det sista jag minns att min mormor sa till mig innan hon dog var att, - Se till att du tar hand om dig och de som står dig närmast, tiden är något man aldrig får tillbaka.........

 
 
Ingen bild

Ida

31 juli 2009 21:55

jag vet inte vad jag ska säga...det jag kan dementera är iaf att det inte finns såna morsor som du beskriver iaf inte heltidsarebtandes!!!!
du jobbar dessutom två heltider och lite till.
det är ju inte en sak som gått snett för er och det är ju absolut inte en sak som står i vägen för att det ska kunna bli bättre.
önskar det fanns några råd som skulle hjälpa...jag bara önskade att jag kunde göra det bra...
kramar till dig iaf

 
Ingen bild

Ida

1 augusti 2009 08:15

du behöver inte publicera det här, det är bara mina tankar till dig

Nu har jag tänkt men att få fram det så att det låter lika bra som i huvudet är ju fördömt det vet du ju;-) men ni behöver ju hjälp och det nu.
jag vet att du slåss mellan att få firman att gå runt och familjen.
men utan familjen kommer inte företaget att finnas men familjen kommer att finnas även om företaget går åt skogen.
du måste sätta företaget åt sidan för att rädda din familj.
jag vet ju att de här problemen fanns långt innan företaget men då var de hanterbara. som jag alltid har sagt så är man två om att bråka och det finns alltid flera versioner av vad som sagts och gjorts. det jag helt säkert kan säga är att eftersom du är så slutkörd och trött med ångest och vad allt det innebär så tänker du inte rationellt och därför kan inget blir rätt. varken det du eller andra gör. du måste tagga ner och det nu på en gång för det här handlar faktiskt om att du är slutkörd. du har fixat så att du ska få avlastning men vad är väl en helg på 4 veckor i det läge ni är nu?? jag vet att du aldrig kommer gå med på det men du behöver faktiskt "sjukskriva" dig och söka hjälp för hela familjen.
det låter så hårt att säga att du är skulden till allt skit för så är det ju inte men om du inte tar hand om dig själv och bara låter det här fortsätta så kommer du ta med dig alla i ditt skepp.
staffan är staffan, det vet jag allt men han gör faktiskt vad han kan för att hjälpa dig. jag förstår även hans frustration i att det inte blev som man tänkt. men tänk på vad han offrar för din dröm. äter medicin för att kunna ta djuren är bara ett exempel.
jobbar hårt på hela semestern. jag ser det som självklart för ni tog beslutet tillsammans men ändå blev det ju inte som ni tänkt men än står han kvar och det ända som kan driva iväg honom är anklagelserna. och de kommer från den "sjuka" delen i din hjärna, den som inte tänker rationellt.
kan man verkligen inte sjukskriva sig när man är egen?
jag känner maktlösheten så här på sidan men går ni ifrån varandra så har så många års slit varit värda noll och inget och jag skulle tycka att dte var fruktansvärt tråkigt.
ni vet hur mycket vi älskar er.

 
susansnusan

susansnusan

2 augusti 2009 12:40

Så tråkigt att höra hur du mår:-((
Jag har tidigare berättat om att under flera år hade vi det jobbigt i vår familj..dottern med sin "ilskaproblematik"och jag som bara jobbade och jobbade...och jobbade lite till...Det slutade med dec-2003 att jag en dag skulle tvätta...stod där vid tvättmaskinen och visste inte hur man gjorde!!!..visste inte hur man tvättade!!..min kära mamma var vid det tillfället på besök...jag blev skiträdd..kunde inte tänka...ångesten växte..jag envisades med att jobba...tills jag knappt inte visste hur något fungerade..hittade inte rätt ord till alla saker...pratade i "nattmössan"...jag fick till mig av läkaren på Previa att min hjärna var på väg att ge upp pga all stress under så lång tid...hon sa-Susanne,vill du leva eller du vill dö??..det finns två måsten i livet;Att dö och att välja..!!! Jag valde livet och gick med på sjukskrivning och att gå på kognitiv beteendeterapi för att lära mig hur jag skulle hantera mitt liv...att det är bara mig själv jag kan förändra...Jag tyckte till en början att detta var så jäkla orättvist...jag hade ju kämpat sååå..för att hålla ställningarna både hemma och på jobbet..det var ju inte mitt fel att allt var skit...eller det var kanske det det var!!??tankarna och känslorna var många!!...och jag som jobbade med psykiskt sjuka människor...det fanns ju de som mådde så mycket sämre..hur skulle vi klara oss ekonomiskt?...tänk om jag inte hade skilt mig från tösens pappa då hon var liten då hade hon kanske mått bättre!?..är jag för slapp och slö?..varför är det ingen som förstår hur jag känner mig?? etc.etc
Detta hände 2003 och jag var sjukskriven heltid i fem veckor för att sedan klara av att börja jobba 25%....som jag gjorde i ett år...jobbade sedan 50% i nästan två år..för att sedan i ett och ett halvt år jobba 75%..
Samtidigt med jobbet så gick hela familjen i familjeterapi...och tösen gick även själv och pratade med en kvinna inom kommunens ungdomsenhet...det var tunga,tunga år...men samtidigt väldigt lärorika...jag trodde att jag var kände till mig själv och mina egenheter...att jag hade lärt mig allt som var värt att veta om hur livet bör vara...men ack vad jag bedrog mig...jag har lärt mig att livet går inte i repris...att tösen tagit stryk av att jag prioriterat mitt arbete...inte medvetet men väl undermedvetet..och att jag fungerat som en robot under många många år...nä det har inte varit lätt men jag är såååå glad att jag valde livet och satsade på mitt och min familjs liv!!!...det var knapert på den ekonomiska fronten men vi knagglade oss fram och kände istället att vi kan leva på vatten och bröd bara vi tar hand om varandra och försöker att jobba med oss själva och vårt mående...Snälla Johanna,..vi är främlingar för varandra...men jag bryr mig ändå ska du veta!!!...vet hur det känns!!!..inget jag önskar någon!!..glöm inte...Det finns bara två måsten; Vi måste dö och vi måste välja!!..Många kramar till er alla i familjen!!/Susansnusan

http://www.susansnusan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna

2 augusti 2009 22:42

Tack, tack och åter tack för alla ord och tankar ni delar med er. Just nu är jag väldigt labil och ganska oemottaglig men jag vet att det mesta ni säger i rätt, mitt skepp skall inte sjunka och vi skall lösa detta på något sätt.

Ja susansnusan vi är främlingar som sitter i samma båt och då måste man hålla ihop, jag är mycket tacksam över dina inlägg.

Kram på er...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 1 mars 2019 05:22

Rovdjur Vassa klor Snabba steg När jag står mitt emot den blir jag bara feg Lysande ögon Hjärtskärande skrik När jag är borta så festar den på mitt lik Hoppar högt Och river till Att jag ska fortsätta slåss är det den vill ...

Av Johanna - 27 december 2017 00:52


Jag har nog hittat en av de bättre läkarna som går att få tag på (är dock privat), dosen av Concerta skulle höjas om sju dagar om allt känns bra vid utvärdering så idag ringde dr för det har gått sju dagar idag, det är service!Måste säga att jag tror...

Av Johanna - 26 december 2017 09:42

Som de flesta vet så är jag inget fan av vintern alls men det går inte att fascineras av de magiska snö landskapen man kan mötas av. Idag på morgonpromenaden med hundarna är allt tyst, vitt och det snöar ymnigt, plötsligt reser skogens konung sig ...

Av Johanna - 26 december 2017 02:04

Har ett litet juluppehåll nu i träningen. Fet har gått superbra att träna från aug till mitten av nov då hände nåt, jag vart jättetrött, yr och orkeslös. Kan säker bero på många saker men jag blir så frustrerad när jag inte orkar det jag vill. Sedan ...

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards