Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Johanna - 31 juli 2009 00:05

Jag tror att mitt skepp nått botten nu, det går nog inte att sjunka så mycket längre! Hur jag än gör så blir det inte rätt, det enda jag är, är en elak oansvaig, fet och ful mamma som inte kan komma överens med barnens far och ja vi bor under samma tak.


Jag orkar inte mer! Inget jag rör vid eller åstadkommer är bra nog, vilken förebild jag är, jag lovade mig själv att mina barn skulle slippa höra sina föräldrar bråka de skulle få en bättre barndom än jag med en trygg tillvaro med bägge sina föräldrar men vad har jag skapat? Ett otryggt helvete. Har de verkligen några problem eller är det jag som ger dem alla problem, tacka fan för att man inte kan sova eller blir över hypad i detta hus. Varför? Det gör så jävla ont att det enda sättet för att klara av det hela är att bara ignorera det och försöka uthärda det ett tag till för det verka inte finnas varken en lösning, hopp eller tillräckligt med vilja för att situationen skall förändras. Varför kan jag inte bara vara som alla andra duktiga mammor som spelar spel, borstar tänderna, bara låter dem äta godis på lördagarna, har långa fina samtal utan att skrika på sina barn samt har maten klar klockan fem varje kväll och som klarar av all hushålls sysslor innan de kommer hem så att det finns tid åt dem. Varför kan inte mina barn få bo i ett hus där deras föräldrar aldrig svär åt varandra eller använder dem som vapen emot varandra? Varför har jag barn när det är så jävla orättvist för dem att växa upp i detta skithus med idioter till föräldrar som inte kan ta vara på sig själva för tillfället. Jag vill att de skall ha det bra, jag vill att vi skall ha det bra, jag vill att vi skall ha det som förut innan bråken började, innan anklagelserna började, innan allt gick för långt och det inte går att stoppa.


Vi har vägt på klippkanten länge nog för att se vem som trillar ner först och jag har lovat mig själv att jag inte skulle ge efter och låta mig besegras och låta det bli så att skulden kan läggas på mig men jag orkar inte mer jag ger upp! Från och med nu får det se ut som om jag inte vill att detta skall fungera för jag orkar inte mer jag kan inte uppbringa mer energi till något som verkar omöjligt, jag vill inte, jag älskar honom men hur fan skall det kunna fungera, jag måste vara den elakaste och jävligaste personen som finns på denna jord. Bland det sista min mamma sa till mig innan hon dog var att - Låt ingen hindra dig från att bli det du vill!!! Det sista jag minns att min mormor sa till mig innan hon dog var att, - Se till att du tar hand om dig och de som står dig närmast, tiden är något man aldrig får tillbaka.........

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards