Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Nu vet jag inte om jag orkar mer, funderar på att lägga av!

Av Johanna - 17 november 2009 14:20

De sista månaderna har jag verkligen allt varit mindre roligt när det gällt allting som har med gården att göra. Jag vänder verkligen ut och in på mig för att allt skall vara mer än bra. Det kanske inte alltid räcker tänker ni, att man försöker menar jag..., men jag försakar familj och vänner för att alla djur och kunder skall få sitt.


Nu har det som sagt varit mer än en motgång, jag kanske förtjänar det av min familj men inte av de som jag säljer tjänster till, jag gör allt och lite till för att skutan skall segla fint och tryggt vidare.


Jaha ja vad har hänt nu då tänker ni? Jag vet inte om man borde skriva om sådana här saker men jag känner att jag faktiskt inte har gjort något fel. För att göra en lång historia väldigt eller i alla fall kort så är detta va som hänt.


Torsdag till lördag var jag min man, min halvbror och hans mamma till London. Torsdagar har jag ridgrupper och på grund av att jag varit sjuk för två veckor sedan så valde jag att skaffa en kompetent ersättare istället för att ställa in. Detta resulterade i att när jag kom hem så hade jag ett mail från medborgarskolan som talade om att vi hade bekymmer som fick lov att lösas. Det hade kommit synpunkter på min verksamhet. de som klagat hade genom en vän som hade sett på facebook fått reda på att jag skulle vara borta och ingen ersättare skulle finnas, sedan hade de också sett på facebook att jag hade ställt in ridlektioner för jag skulle äta middag med vänner istället... Skit på er, jag har inte ens tid att äta med min familj på vardagarna och den enda middagen jag har varit på är i somras då ingen ridgrupp var inplanerad. Detta kom som sagt fram mail vägen, trodde vi var vuxna människor som kunde prata med varandra om man har åsikter om sådant som inte är bra.


Detta sänkte mig helt i två olika avseenden, först vem litar på andrahandsuppgifter som i sin tur är hämtade från facebook, som i sin tur inte finns vad jag kan hitta och vem är så feg att man börjar klaga när kursen nästan är slut för att få sina pengar tillbaka, det andra är att det känns så himlans orättvist när jag verkligen gör allt som kommer i min makt, en sådan här grej skapar alltid en negativ informationsspiral och juag vill inte ha dåligt rykte. Efter en del samtal och en hel del funderande så reste jag mig ur denna svacka och jobbade på igen. Men ni som anklagar mig träd gärna fram och tala med mig om mina fel och brister...


Sen då?


Mellanskog har varit här och avverkat och kört sönder allt vad gården hade, de har byggt vattenhål och lerbad över hela gårdsplanen, skogen skall vi inte prata om. Det regniga vädret har bidragit till att alla hästhagar förvandlats till ett sugande lerhål som bara väntar på att få sin dina skor och gömma dem i sitt bottenlösa gap. Detta resulterar ju i att det är inte så lätt att hålla ent överallt.


Nu är det så att djurskyddsinspektören har fått in två anmälningar på mig för att jag har det för lortigt och att det är för rörigt i pensionatet, men SNÄLLA, är det någon som har tittat ut och sett vilken väderlek vi har? Jag känner mig djupt kränkt och besviken på den/dessa personer. Tänk om ni visste hur mycket tid jag spenderar påp att era hunder skall ha det bra, vi städar två gånger om dagen, morgon och eftermiddag. De rastas 4 gånger om dagen, de som kan och får för sina hussar och mattar springer lös och leker i skogen och med varandra. Vi rör oss aldrig efter vägar utan använder av skogen och stigar i omgivningen, självklart blir vi smutsiga!


Rörigt, visst finns det en del saker inne i pensionatet men allting hör hemma i pensionatet, eller är det min gård som det är fel på? Vi bor här, vi har barn, det rör på sig!


Men än en gång, om ni som har funderingar och klgomål framförde de till mig i första hand så skulle vi kunna lösa det hela på ett fredligt och civilicerat sätt, jag i min tur är glad att djurskyddsnämnden tar sitt jobb på allvar och kollar upp det hela. Men för er som har något att anmärka på så kan jag tala om att vi har beslutat att renovera lite extra nu i juletid då pengarna inte behövs till något annat och framför allt när man har barn.


Nya golv, mattor, målning av väggar mm


Hoppas att alla är nöjda för ja jag mår skit!

Min första tanke på var att nu skiter jag i detta och ger upp för jag är värd mer men nej jag tänker inte kasta in handuken och låta mig köras ner i skoskaften, jag har vänner, kunder och bekanta runt mig som står till hundra % bakom mig, Tack till alla er...


/J









 
 
Ingen bild

Ida

17 november 2009 22:06

fyy fan va lågt av dina kunder!
vet att det är tufft men stå på dig. fanns det en ersättare så har du inte gjort nåt fel och får de sina lektioner som blivit inställda vid ett senare tillfälle så får de vad de betalar för. är emilias dansfröken sjuk så ställer de in å tar igen vid annat tillfälle å då är det en stor skola med många lärare. du är ju ensam och det är väl ändå inget som står nånstans att du inte får ta in en ersättare??? tycker du ska fråga dessa kunder om de jobbar dygnet runt året runt utan ledig. och om de åker till sina fisförnämna arbeten när de har ont i halsen. för det gör de inte men du jobbar ju med 40 graders feber om du måste...
behöver du nån som sätter dem på plats så kommer jag!

 
Ingen bild

SvenB

17 november 2009 23:30

Stå på dig. Jag vet att du är stark & tuff nog.

 
Asiankitten

Asiankitten

18 november 2009 00:19

Folk är skit! Jag hejjar på dig... Kram

http://www.asiankitten.blogspot.com

 
Susansnusan

Susansnusan

24 november 2009 22:04

Heja dig Johanna...det är de som gnäller och klagar som äger problemet...inte du...de får väl leta upp något annat ställe om det inte passar...idioti!!
Kramar i massor till dig och de dina!!

http://www.susansnusan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 1 mars 2019 05:22

Rovdjur Vassa klor Snabba steg När jag står mitt emot den blir jag bara feg Lysande ögon Hjärtskärande skrik När jag är borta så festar den på mitt lik Hoppar högt Och river till Att jag ska fortsätta slåss är det den vill ...

Av Johanna - 27 december 2017 00:52


Jag har nog hittat en av de bättre läkarna som går att få tag på (är dock privat), dosen av Concerta skulle höjas om sju dagar om allt känns bra vid utvärdering så idag ringde dr för det har gått sju dagar idag, det är service!Måste säga att jag tror...

Av Johanna - 26 december 2017 09:42

Som de flesta vet så är jag inget fan av vintern alls men det går inte att fascineras av de magiska snö landskapen man kan mötas av. Idag på morgonpromenaden med hundarna är allt tyst, vitt och det snöar ymnigt, plötsligt reser skogens konung sig ...

Av Johanna - 26 december 2017 02:04

Har ett litet juluppehåll nu i träningen. Fet har gått superbra att träna från aug till mitten av nov då hände nåt, jag vart jättetrött, yr och orkeslös. Kan säker bero på många saker men jag blir så frustrerad när jag inte orkar det jag vill. Sedan ...

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards