Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Johanna - 4 juni 2009 22:33

Efter en lång och vääääldigt kall dag med huvudvärk, massa regn och en ogjord bokföring (ni som läser det måste tro att jag inte gör något annat än sitter med den, eller att k´jag är helt inkompetent som aldrig får den klar. Sanningen är nog att det är lite av båda), så tittade ljuset fram på kvällskvisten.


Det första ägget i äggkläckningsmaskinen har kläckts och jag har blivit "mamma" igen. Det känns extra roligt för det är första gången jag kläcker fram en "kull" i maskin. Förut ha hönsen skött detta själva men jag ville ha lite fler ägg på gång nu så då kändes det rätt att göra så här men man är ju mer orolig nu hur det ska gå. Ska den där lilla stackarn ligga där alldeles ensam och vänta på att de andra skall kläckas. Jag har bestämt mig för att vänta till imorgon bitti och sedan placera ut de nykläckta till en av hönorna som ligger och ruvar inne i höns huset. Håller tummarn att hon tar till sig dessa små telingar.


/

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards