Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Midsommar... Med de närmaste vännerna...

Av Johanna - 20 juni 2009 16:16

Regn regn regn, det är svårt att hålla humöret på topp i detta jävla väder. Någon gång måste det väl ta slut,eller?


Ja ja sluta gnälla nu. Jag och Staffan är tacksamma för alla er som kommer till oss på midsommar, hugger i med alla olika sysslor för att allt skall bli klart snabbare på gården för att vi skall få mer tid att umgås med varandra.

Dagen började ju med spöregn som vanligt. Vi passade på att flytta fåren och rastade alla hundar, fixade lite i stallet och sedan gick vi in för att ta oss en "power nap" innan gästerna skulle komma. I år blev vi totalt 6 vuxna, 3 tonåringar och 5 barn, alltså totalt 14 st. Det lustiga är att våra 2 sommar grannar är här och i det närmaste huset var de 22 st och i nästa 14 st som vi. Så på tre hus lyckades vi få ihop 50 st personer i ösregn men alla hade glada miner.


Det var rätt svårt att komma igång men eftersom regnet avtog steg glädjen och vi kunde skjuta lerduvor som vi planerat. Tack Johan för att du släpade med dig allt. Det var riktigt roligt och man blir ju lite trissad när man träffar och det gjorde jag både stilla mål och flygande duvor. Lite stolt är jag faktiskt. Staffan lyckades ta ett snyggve kort på mig, kolla röken... Jag skulle aldrig kunna skjuta på något levande tror jag men detta är som sagt skit kul.


När de flesta prövat både hagelbössan ocgh 22:an så var det dags att gå in, snygga till oss och påbörja maten. Måste ge en eloge till alla barnen som lekt oavbrutet hela dagen utan minsta lilla gnäll.


Grillat kött, korv, fisk, kokt potatis, potatissallad, bea sås och sallad i flera olika utföranden. Bröd, smör och ost samt lite att dricka. Just på den fronten vart det mycket sparsamt... Vet inte om man håller på att bli gammal eller vad det är, visst skall man alltid dricka sparsamt och för er som föjlt min blogg så kanske ni förstår vad jag anser och nedsupna, dumdristiga fyllon som gör bort sig men det fallar sig naturligt just nu att alla dricker med måtta och hjälper varandra så ingen i kläm, ingen mår dåligt, inga sura miner och inga kräkor, visst är det skönt med midsommar ;)


Jordgubbar och grädde mitt i natten sedan god natt så allt var mycket trevligt, men min absoluta favorit när vi träffas så här är just morgonen efteråt. Jag verkligen älskar storfrukostarna som vi gör, men det i sig är ju lite konstigt med tanke på att jag aldrig annars äter frukost! Bröd, ägg i olika former, skinka, juice, gröt, fil och flingor, kaffe, the, pannkakor, bacon, potatissallad ja det mesta man kan tänka sig, det är bara så gott och mysigt att sitta ner och äta tillsammans...


Tack till er som var här hoppas vi ses snart!

 
 
Ingen bild

Ida

20 juni 2009 16:24

Vi har jättefint väder idag:-) vilken tur vi har då:-)

 
Elin

Elin

21 juni 2009 22:43

Hej!!
Har följt din blogg och insett att du/ni har haft/har det mycket tuffare än jag tidigare har förstått. Tänker på er hela familjen och hoppas att vi ses framöver. Skulle va så kul att komma upp och se er gård... Ha det så bra.
Kram/Elin

http://www.pippihuset.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 1 mars 2019 05:22

Rovdjur Vassa klor Snabba steg När jag står mitt emot den blir jag bara feg Lysande ögon Hjärtskärande skrik När jag är borta så festar den på mitt lik Hoppar högt Och river till Att jag ska fortsätta slåss är det den vill ...

Av Johanna - 27 december 2017 00:52


Jag har nog hittat en av de bättre läkarna som går att få tag på (är dock privat), dosen av Concerta skulle höjas om sju dagar om allt känns bra vid utvärdering så idag ringde dr för det har gått sju dagar idag, det är service!Måste säga att jag tror...

Av Johanna - 26 december 2017 09:42

Som de flesta vet så är jag inget fan av vintern alls men det går inte att fascineras av de magiska snö landskapen man kan mötas av. Idag på morgonpromenaden med hundarna är allt tyst, vitt och det snöar ymnigt, plötsligt reser skogens konung sig ...

Av Johanna - 26 december 2017 02:04

Har ett litet juluppehåll nu i träningen. Fet har gått superbra att träna från aug till mitten av nov då hände nåt, jag vart jättetrött, yr och orkeslös. Kan säker bero på många saker men jag blir så frustrerad när jag inte orkar det jag vill. Sedan ...

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards