Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

Till dig...

Av Johanna - 27 juni 2009 10:59

Denna har en vän och bekant till mig skrivit men den berör mig lika mycket varje gång, jag hoppas att du inte tar illa upp om den ligger ute, den låg på din förra hemsida och då lånade jag den, säg till om du blir illa berörd...


Han rev sina egna mörka murar för att släppa in en strimma ljus från henne. En porlande bäck av tid har nu runnit förbi och sköljt bort askan av det förgångna, men kvar finns ännu de två...


Hon är ännu ett svagt flämtande ljus som kämpar mot sina egna demoner, hon anar inte hur mycket dess svaga sken gör för honom.


Han vill så gärna svepa in henne i en mantel av sitt mörker för att skydda henne mot all fara men oroas fortfarande av att kväva henne och släcka ljuset.


Inom dem ruvar deras negativa avspeglinger, som var för sig söker svaga länkar i det band de trevande sträcker mot varandra. Så vändr hon sitt ansikte mot henne och ler och för en sekund är lågan klar och ren. Inga spår av förbannelser som tynger henne syns längre.


Tårar av blod faller längs med hans kinder då det skarpa ljuset skär in i mörkret. en smärta då hans ögon egentligen inte klarar av att se lågan i all sin prakt. Men då glädjen över nyvunna styrka är för stor att blundasför, fortsätter han att beskåda hennes skönhet. Han borde skydda sig själv bakom de färgade glas som så länge besådat hans väg. Han borde skydda sig med en arm täckt av det svarta bläck som ristats in för att hylla en gången tid, men istället väljer han att låta ljuset skingra hans rustning av mörker, låter henns sken värma hans kropp och själ och han förbereder sig sedan att bära de ärr som må uppstå.


Han är nu en gestalt av splittrat mörker, formad av de skuggor som skapats av hennes sken. En gestalt som rör vid henne för att försäka sig óm att hon verkligen finns och inte är en illusion, skapad av livet för att håna hans existens. En gestalt som söker efter den kraft som skall få lågan att brinna starkt igen och lysa upp de nätter då stjärnornas gnistrande är för svagt och månen täcks av regntunga moln.

 När lågan sedan återgår till sin vanliga styrka står han kvar. Naken och blind. Hans hjärta slår nu snabbt och i hans sinne rusar minnet av hennes skönhet.


en gång för länge sedan byggde han de mörkaste murar för att stålsätta sig mot den flodvåg av öde som föraktfullt bestämt sig att dränka honom i det som de andra utpekat som hans liv. Av murarna återstår nu bara ruiner ooch vacklandes söker han nu att få uppleva det vackra igen. Nu glöder något inom honom, en vilja att få se henne lysa klart och rent iegn. Ett hopp om att hon aldrig ska behöva besudlas igen.


Med eld och flammor tågade du in i min närhat och förde med dig ditt inre ljus och en varm vind som smekte min kropp och själ. I eldens flammande sken så talade dina ögon ett eget språk med mig och de fick mig att drunkna i deras djup. För ett ögonblick av sekunder fanns bara du och jag och inget annat existerade i den eviga sekunden...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 1 mars 2019 05:22

Rovdjur Vassa klor Snabba steg När jag står mitt emot den blir jag bara feg Lysande ögon Hjärtskärande skrik När jag är borta så festar den på mitt lik Hoppar högt Och river till Att jag ska fortsätta slåss är det den vill ...

Av Johanna - 27 december 2017 00:52


Jag har nog hittat en av de bättre läkarna som går att få tag på (är dock privat), dosen av Concerta skulle höjas om sju dagar om allt känns bra vid utvärdering så idag ringde dr för det har gått sju dagar idag, det är service!Måste säga att jag tror...

Av Johanna - 26 december 2017 09:42

Som de flesta vet så är jag inget fan av vintern alls men det går inte att fascineras av de magiska snö landskapen man kan mötas av. Idag på morgonpromenaden med hundarna är allt tyst, vitt och det snöar ymnigt, plötsligt reser skogens konung sig ...

Av Johanna - 26 december 2017 02:04

Har ett litet juluppehåll nu i träningen. Fet har gått superbra att träna från aug till mitten av nov då hände nåt, jag vart jättetrött, yr och orkeslös. Kan säker bero på många saker men jag blir så frustrerad när jag inte orkar det jag vill. Sedan ...

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards