Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Johanna - 10 augusti 2009 16:46

Ja det har varit stiltje på bloggandet ett tag, jag har varit frustrerad, irreterad  och allmänt nere och ibland är det även svårt att skriva då. Oftast har jag lätt att gnälla av mig när jag känner så men nu har det bara varit för mycket.


Eventuellt har det vänt och jag anar att det finns ett lkjus i tunneln men jag skall inte ropa hej innan jag kommit över bäcken och jag skall ge det hela veckan ut få se vad som händer.


Annars lider sommarlovet för barnen mot sitt slut och det skall faktiskt bli skönt att komma tillbaka in i vardagsrutinerna fast de måste upp till skolanpå morgonen. Vi skall ta och hälsa på Olivers assistent denna vecka så att de får catch up some time innan det är dags.


Vad har annrs hänt då om man bortser från allt skitjobbigt som är personligt. Idag måndag har jag varit till Rättvik med mina ponnyer. Dalarnas ponnyavels förening hade utställning i det nya körhuset där uppe och jag och min "lillasyster" Lina var dit med Piffi och Zack och hade barnridning. Tyvärr var det lite folk så det gav väl inte så mycket klirr i kassan men ponnyna fick ut och träna att åka lite plus att det vart social träning där. De skötte sig exemplariskt!!


Vi provade även på lite hästagility och Piffi var jätteduktig, gick vippbräda, trappen och diverse andra hinder på första försöket. Zack var väl inte lika tuff kan man säga men han gick i alla fall över bron.


Ja nu skall jag göra klart stallet, få lite mat i magen, se till att Olivers kompis kommer hem, lämna ut lite hundar, kvällsrasta, stoppa ungar, + bonus barn i säng, tvätta och sedan lägga mig i soffan med cola och chokladkaka.


/J

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards