Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Johanna - 13 augusti 2009 22:10

DET FINNS BILDER I SLUTET AV BLOGGEN SOM KAN VERKA STÖTANDE MEN DE ÄR ENBART TILL FÖR ATT FÅ UPP ÖGONEN PÅ FOLK VAD MÄNNISKOR/IDIOTER I SAMHÄLLER GÖR MOT VÅRA DJUR!!!


Jag kan inte fatta hur man kan bete sig så jävla illa mot djur och barn. De svagaste i vårat sammhälle som inte kan säga ifrån på ett sätt som får den vuxna människan att respektera deras existens.


Jaha tänker ni nu då, vad är det som har hänt? Jag är egentligen alldeles för jävla arg för att skriva men jag måste göra av känslorna någonstans. Det är så att vi skjutsade hästarna på bete på våran andra gård som jag hyr ut till just den ena hästens matte och husse sedan så följde min häst med dit. De har nu i godan ro gått där lite över en vecka och ätit och haft det skönt. Idag ringer telefonen när klockan är ca 17:00 och den andre hästens matte säger helt skärrad;

- Kan du komma, din häst har två stora sår på bakbenen och hon blöder ur slidan...

Första tanken går direkt till det som hänt runt i Sverige de senaste åren lite då och då, det jag tänker på är att någon/några roar sig med att skära hästar inne i slidan och för att kunna göra det skadar de deras bakben eller binder ihop dem.


Vi kastade oss i bilen och åkte dit och mycket riktigt var det ett mindre sår på utsidan av höger has, ca 5 cm långt och ca 2 cm brett inte så djupt men det blödde på den andra hasen och upp mot låret finns ett 40 cm långt och 5 cm brett sår mer likt et stort bränn eller avskrap. Det droppar blod ur slidan men det vill vi inte undersöka mer än att titta ytligt. Vi bestämde oss för att lasta hästarna och köra hem de till stallet på en gång. Samtidigt ringdes distriktsvetrinären. Hon skulle komma om en timme!


Sagt och gjort hon kom och undersökte mitt enormt duktiga sto, helt stilla stod hon utan bedövning eller lugnande och vetrinären fick undersöka henne fullt ut.


Nu är det i allafall polisanmält och de skall komma och titta på det hela imorgon, men man kan verkligen hålla sig för skratt just nu. Måste rensa tankarna och fundera llite nu. Jag håller alla som vill uppdaterade.


 /J

Presentation


Johanna och Feffe hösten 2016

Omröstning

Vilken gren/diciplin föredrar du inom ridsporten?
 Hoppning
 Dressyr
 Körning
 Voltige
 Distans
 Trav
 Hobbyridning
 Övrigt

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards